Conţinutul de calitate este foarte important pentru orice campanie, pentru orice companie. Pentru a avea conţinut care să atragă, să provoace o reacţie, să convingă ai nevoie şi de un content writer bun, cu experienţă. Un content writer va redacta articole pentru on-line sau pentru print, pentru pagini web şi website-uri, bloguri ale diverselor companii, afaceri.
E nevoie de studii de specialitate, de multă muncă, de creativitate.
Ce trebuie să ştii mai exact dacă vrei să fii un content writer apreciat?
- Va trebui să ai vocabular cât mai bogat – ai nevoie de un vocabular dezvoltat pentru a crea conţinut de calitate şi atractiv. Conţinutul din on-line este atât de mult încât este nevoie de un content writer care se poate aduce un conţinut fresh, foarte bine scris, folosindu-se de vocabularul diversificat;
- Trebuie să fii atent la detalii – nimic nu trebuie să îţi scape dacă vrei să fii un content writer apreciat. Eşti atent la redactare, la conţinut, la cuvintele folosite, la punctuaţie şi topică, la gramatică şi la „ambalarea” conţinutului, mesajului livrat. Te gândeşti şi la publicul ţintă şi la tot ce ţi s-a oferit în brief pentru a obţine un material gata de publicare şi pe placul clientului sau al cititorilor;
- Trebuie să fii dispus să înveţi şi multe lucruri noi – conţinutul de care este nevoie se va schimba mereu, vei avea abordări diferite, teme diferite, cerinţe diferite. De fiecare dată când apare ceva nou trebuie să dai dovadă de flexibilitate şi să nu te opreşti din învăţare şi din perfecţionare niciodată;
- Trebuie să ştii să faci research de calitate, să te documentezi rapid şi cât mai eficient – nu tot conţinutul redactat îţi este la îndemână. Mai sunt şi texte şi domenii pe care nu ai cum să le stăpâneşti pentru că ai cunoştinţe limitate sau nu ai nicio cunoştinţă despre respectivul domeniu. Aici intervine documentarea şi tot ce ţine de research în on-line şi off-line. Pentru că ai deadline-uri trebuie să te documentezi serios, rapid şi să poţi livra un material de calitate după ce înţelegi cât mai bine subiectul;
- Trebuie să ai cunoştinţe solide sau măcar basic de SEO şi de editare – un content writer bun va şti cum să optimizeze textele pentru motoarele de căutare fără să le afecteze calitate şi va fi cel mai bun editor pentru textele sale. Vei corecta, edita, modifica textele tale cu precizia unui chirurg pentru a ajunge la forma finală dorită şi a livra calitate.